vrijdag 15 mei 2009

Pas op met gewone open huizen en de Nationale open huizen route

Zoals de hele wereld inmiddels wel weet ligt de huizenmarkt op z\'n gat, dus laten we het eens hebben over de marketing voor een Open Huis. Een Open Huis is een veelgebruikt marketingmiddel, maar weinig mensen beseffen dat zoiets helemaal niet werkt. Iedereen kent het principe wel, maar weinig mensen begrijpen dat het niet werkt. De schokkende waarheid is dat maar één op de honderd huizen verkocht wordt met een Open Huis!

Misschien valt je dan de vraag in; waarom doet een makelaar dan eigenlijk nog een open huis. De reden is meestal dat een klant aandringt. Soms zit er misschien ook nog achter dat mensen geloven dat de woning wordt verkocht. Ondanks het feit dat een open huis toch echt een stuk beter kan.

Op dit blog heb ik al eens geschreven over het Verkocht in 1 Week Systeem. Bepaalde makelaars verkopen vrolijk elk weekend een aantal huizen. Andere makelaars klagen over diep trieste verkoopcijfers, maar er is dus nog een minderheid die wel goed gaat. Welk middel gebruiken ze om al die huizen te verkopen? Met \'niet traditionele\' Open Huizen!

Maar er is natuurlijk een verschil. Als je twee huizen zou willen verkopen met normale open huizen, dan zou je tweehonderd open huizen op een weekend moeten doen. Niet echt een haalbare kaart. Daarom is het interessant om te zien wat ze dan verschillend doen.

Zoals je misschien verwacht zou het verschil in promotie moeten liggen. Als je het onderzoekt op de site van De Topmakelaars dan kun je zien dat ze het hebben over \'demografische marketing\'. Vrij vertaald; de wetenschap om de waarschijnlijke doelgroep vast te stellen voor een woning en die te benaderen.

Er is zoveel belangstelling voor hun Open Huizen omdat ze er ontzettend veel promotie voor doen. Geloof het of niet, maar ze schijnen meer dan 20 man gemiddeld op een Open Huis te krijgen Een gewone open huis trekt tussen de 0 en de 2 mensen, dus dit is bijzonder.

Bepaalde consumenten organisaties bekijken het nu om uit te zoeken hoe het werkt en of het goed is voor kopers. Dat het een fantastische oplossing voor verkopers is moge duidelijk zijn, maar of de kopers wel afdoende beschermd worden daar draait het onderzoek om. De uitvinders van het systeem hebben verklaard dat de kopers recht hebben op alle bescherming en voorwaarden die bij een gewone aankoop ook gelden.

Als je meer informatie wilt hebben over een nvm open huizen route of de open huis route, kijk eens op de hyperlinks!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten